Merkontwikkeling

Het belang van goede merkontwikkeling

Als foodproducent weet u dat het niet eenvoudig is om uw producten in de spotlight te krijgen en te houden bij de consuments. Er zijn vele aanbieders actief en het aanbod in de retail is enorm. Het belang van een sterk merk is van groot belang. Een sterk merk vertelt een verhaal en verbind klanten middels waarden, vormgeving en beleving.

Samen met een merkstrateeg uw merkidentiteit ontwikkelen

Een merkidentiteit ontwikkelen is een vak apart. Het vertegenwoordigt uw organisatie door het overbrengen van waarden en doelstellingen richting uw fans. Deze waarden zorgen vervolgens voor herkenning bij uw doelgroep. Bij de ontwikkeling van uw merkidentiteit zoeken wij naar onderscheidende elementen die we doorvoeren in de visuele elementen zoals het ontwerp, logo, woordmerk, kleuren, naam. Samen met een krachtige missie, visie, persoonlijkheid en waardenpropositie vormen deze het DNA van uw bedrijf of merk..

Samen een merk ontwikkelen

Een sterk merk heeft een grote kans om een succes te worden, zelfs in een overvolle markt. Product Experience helpt u graag bij de ontwikkeling van uw merkidentiteit die indruk maakt op uw fans. Wij kunnen u ook adviseren op het gebied van productontwikkeling, food marketing en verpakking.

Conceptontwikkeling

Eenvoud is de kracht achter een goed concept. Het vergt naast creativiteit een scherpe definitie van de doelgroep, doelstelling, actuele marktkennis en consumer insights.

Merkdesign

Een sterk merk vertelt een verhaal en verbindt klanten middels waarden, vormgeving en beleving.

Verpakkingsontwerp

Sterk in het ontwikkelen van creatieve verpakkingen in diverse materialen met effectieve communicatie, vormgeving en merkbeleving.

Grafisch ontwerp

Een goed grafisch ontwerp is belangrijk om succesvol te communiceren met de doelgroep. Daarnaast moet het opvallen in een omgeving die overspoeld wordt met signalen.

Fotografie

Beelden vertellen meer dan 1000 woorden. Het is een zeer krachtig communicatiemiddel en daarmee een heel belangrijk onderdeel van een advertentie, campagne of verpakkingsontwerp.

Agro & Food marketing

Versterken van de marktpositie van agro- en foodondernemers middels vernieuwende product-marktcombinatie.