Wij bouwen aan de merken van morgen

Conceptontwikkeling

Zonder concept geen verhaal

Elke productinnovatie begint met het genereren van een hoop ideeën. Maar een idee is nog geen concept! Deze creatieve hersenspinsels worden omgezet naar een krachtig communicatieconcept. Wat ga je vertellen, hoe ga je dat vertellen en op welke manier creëren we impact. Met het concept geeft u dus invulling aan uw idee door middel van content. Een rode draad die focus geeft en de basis vormt voor je productinnovatie. Vandaar dat we bij Product Experience vinden dat de conceptontwikkeling misschien wel de belangrijkste fase is bij het ontstaan van nieuwe producten en marktkansen. Aangezien er grote belangen zijn gemoeid bij het lanceren van nieuwe producten, wordt er dan ook veel tijd en aandacht besteed aan de ontwikkeling. Eenvoud, helderheid is wat ons betreft het sleutelwoord in deze fase.

Conceptontwikkelingen op maat

Indien u een nieuw concept wilt laten ontwikkelen is het belangrijk dat u hierbij van tevoren al duidelijk weet wat u met het concept wilt bereiken. Indien u het concept zo eenvoudig mogelijk houdt, geeft u uzelf een mooie uitdaging. Er wordt namelijk nogal wat creativiteit gevraagd als een concept eenvoudig moet zijn, waarbij goed duidelijk moet zijn wat de doelgroep is en wat uw doelstellingen zijn. Als conceptontwikkelaar houden we daarbij ook nog rekening met zaken als actuele marktkennis en consumer insights en trends. Al deze elementen bij elkaar bieden u de mogelijkheid om uw productinnovatie succesvol te positioneren. Bij Product Experience hebben we de ervaring om uw concept verder invulling te geven en te perfectioneren.

Nieuwsgierig naar wat conceptontwikkeling voor u kan betekenen?

Product Experience is gespecialiseerd in conceptontwikkelingen en kan u bij dit creatieve proces ondersteunen en adviseren. Van ideegeneratie tot en met het vormgeven van content, dit alles om uw start zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Van fotografie, copywriting en grafisch ontwerp. Bij ons bent u op het juiste adres. Heeft u een idee of concept in gedachten? Onze conceptontwikkelaar denkt graag met u mee.

Conceptontwikkeling

Eenvoud is de kracht achter een goed concept. Het vergt naast creativiteit een scherpe definitie van de doelgroep, doelstelling, actuele marktkennis en consumer insights.

Merkdesign

Een sterk merk vertelt een verhaal en verbindt klanten middels waarden, vormgeving en beleving.

Verpakkingsontwerp

Sterk in het ontwikkelen van creatieve verpakkingen in diverse materialen met effectieve communicatie, vormgeving en merkbeleving.

Grafisch ontwerp

Een goed grafisch ontwerp is belangrijk om succesvol te communiceren met de doelgroep. Daarnaast moet het opvallen in een omgeving die overspoeld wordt met signalen.

Fotografie

Beelden vertellen meer dan 1000 woorden. Het is een zeer krachtig communicatiemiddel en daarmee een heel belangrijk onderdeel van een advertentie, campagne of verpakkingsontwerp.

Agro & Food marketing

Versterken van de marktpositie van agro- en foodondernemers middels vernieuwende product-marktcombinatie.